keskiviikko 7. tammikuuta 2015

Uuteen ruokavalioon tottuminen

Nyt alkaa jo tuntua siltä että keho alkaa sisäistää sen asian ettei sitä mätetäkään enää ihan täyteen. Nälän tunne ei ole enää niin voimakas, lähinnä kutkuttava tunne masun pohjalla. Kaikenkaikkiaan alkaa jo sujua rutiinilla se mitä syön ja milloin. Kännykän hälytyskin alkaa piipittää siinä vaiheessa kun olen jo punninnut puolet ruuista! Nyt rullaa siis hyvin.

Henkinen fiilis on myöskin ihan hyvä. Mielitekoja ei ole näkynyt ja pääkoppa kestää. Tuntuu hyvältä. Olen myös kokenut itseni paaaljon energisemmäksi viime päivinä. Kyllä se sokeri väsyttää huhheijjaa ja nyt sen tajuaa vasta kunnolla.

Kuitenkin aika malttamaton olo että pitää ihan toppuutella itseään. Sitä on lihottanut itseään vuosia, syönyt vääränlaista ruokaa. En ole kerännyt näitä kiloja kahdessa viikossa. Miksi ne siis lähtisivät kahdessa viikossa? Tietynlainen pitkäjänteisyys ja odottamisentaito puuttuu multa aikalailla täysin näissä asioissa. Kaikki pitäisi tapahtua nyt ja heti ja siksi useimmiten kehorempat kaatuvatkin äkkiä. Olen nyt yrittänyt enemmän keskittyä siihen että ssshhh, hiljaa hyvä tulee. Ei ole kiire ja vie PALJON aikaa että olen tavoitteessani.

Koen että tämä ei ole vain fyysistä työtä mitä teen. Henkinen työ on ihan yhtä tärkeää ja ihan yhtä vaikeaa. Vaikka motivaatiota piisaa ja nyt alkuun rullaa hyvin, tiedän että henkisiäkin vaikeuksia on luvassa. Lannistumista, taantumista, kyllästymistä. Haluaisin osata suhtautua noihin tunteisiin oikein, ilman luovuttamista. Koen siksi myös tämän blogin erittäin hyväksi ideaksi. Voin purkaa tänne, pohtia, käsitellä kaikenlaisia ajatuksia ja tunteita. Ehkä se auttaa minua tällä matkalla. :)

2 kommenttia:

  1. Tulin kurkistamaan blogiasi ja pakko sanoa; tykkään sun blogin tyylistä. :) Miten oot nyt jaksanut laihdutuksen kanssa? Pahinta on varmasti se, kun tuloksia ei tule mut sillon pitää vaa pitää pää kylmänä. Sain itse myös vinkin, että kun alkaa tökkimään niin kannattaa syödäkin vähän enemmän - siis vain yhtenä päivänä, et sillä tavalla herätellään sitä aineenvaihduntaa. En ole tätä tietenkään kokeillut mutta uskoisin tuon ihmisen sanomaa joka sen mulle sanoi. :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos kivasta palautteesta. Ja kiitos vinkistä! Olen myös kuullut tuosta, ja ehkä se täytyy testata jos (KUN) alkaa paino jumittamaan pidemmän aikaa! :)

    Oon jaksanut hyvin! Kokoajan paremmin sujuu kun keho alkaa tottua uuteen ruokavalioon. :)

    VastaaPoista